15m2

3 augustus 2014 - Mandal, Noorwegen

En wat een prachtig weer hadden we aan het Nissermeer. Het was erg warm, dus ook nog even lekker kunnen zwemmen. Soms eigenlijk te warm om wat te gaan doen.

Woensdag zijn we weer vertrokken. Hebben de kleine weggetjes uitgezocht in de regio Aust-Agder. Deze zijn echt prachtig en prima te berijden. Soms wat smal maar het is niet erg druk ....behalve die ene vrachtwagen misschien....maar ook dat is gelukt.

Uiteindelijk zijn we gearriveerd op een camping waar we eerder zijn geweest in de omgeving van Evje. Dat is een prachtige omgeving om wat wandelingen te maken. En aangezien de temperatuur nu toch wat is gedaald willen we daar nog wat gebruik van maken.

Donderdag dus de wandeling langs de steengroeven gemaakt, en natuurlijk nog even aan het hakken geweest. Vrijdag hebben we een wandeling dwars door het bos langs een heuvel gemaakt naar Oddeskogen. Jammer....er was maar 1 weg terug, dezelfde in dit geval.

Het weer is inmiddels behoorlijk veranderd. Na wekenlang  erg ( soms te ) warm weer is het nu flink afgekoeld, en hebben we af en toe wat stortbuien. Zaterdag zijn we nog droog vertrokken maar hadden onderweg flinke regen. Hierdoor lieten wel ineens de hertjes zich zien langs de kant van de weg. De laatste weken bestaat ons "wildbestand" eigenlijk alleen nog uit wat herten en reeën soms op en soms langs de weg. Maar altijd leuk om te zien natuurlijk. We zitten nu op de camping van Mandal. Een grote dure camping. Maar hij ligt wel erg prachtig. Op loopafstand het erg leuke centrum van Mandal, en de andere kant op een groot bosgebied aan de rand van de kust met strandjes, rotsen e.d. Leuk om te wandelen dus.

Doordat het weer nu zo veranderd gaan wij ook wat anders leven. We hebben wekenlang bijna alles buiten gedaan. Ontbijten, lunchen, lezen, wandelen enz. Maar gisteravond hebben we voor het eerst in weken binnen een film gekeken. Ook wel weer eens leuk hoor. Het leven op 15m2 is ons eigenlijk al die weken reuze meegevallen. Natuurlijk hebben we daarbij wel erg veel geluk met het weer gehad. Dat realiseren we ons heel goed. Want wie zegt of het ook zo leuk was geweest als we wekenlang regen hadden gehad.

Onze kratjes beginnen langzaam leeg te raken. We hebben nog net genoeg sambal, hagelslag en wijn .....maar het einde is in zicht. Morgen vertrekken we richting Kristiansand. Even ergens een plekje zoeken om te eten en wat te slapen. Om acht uur 's morgens vertrekt de boot, dus op tijd opstaan en inchecken. Jullie horen ons vast nog wel even uit Noord-Jutland in Denemarken.

1. Isabel:
    3 augustus 2014
    peter wat het je voor steen gebikt en zat er ook echt iets van mineralen tussen???
  2. Marc:
    5 augustus 2014
    Hallo daar, wat gaat het allemaal snel zeg :( ik heb in ieder geval je verslagen met veel afgunst gevolgd ... maar leuk dat jullie het daar zo leuk hebben.
    Enne tot niet al gauw, maar wel een keer.
    En oh ja, er heeft zich een kleine aardverschuiving plaatsgevonden, maar niks schokkends eigenlijk. Bert is de nieuwe directeur, Niek heeft Jaap vervangen en Adriana is de nieuwe controller en ik, ach, ik ga zo maar weer het Amstelveld aanvegen..
    Groetjes