Jutland

7 augustus 2014 - Løkken, Denemarken

Na een prachtige route langs de kleinste kustwegen hebben we Kristiansand maandagmiddag bereikt. Van de buitenkant lijkt het een drukke en ongezellige plaats, maar het heeft een gezellig centrum. Eind van de middag toch maar even de camperplek gezocht die op onze app stond. En inderdaad aan het einde ( of begin?) van de boulevard waar de rivier de Otra uit het Setesdal de zee in stroomt stonden al een aantal campers. Wij konden er prima nog bij. Er werd daar veel gevist, je zag de grote zalmen ook inderdaad springen in het water.

Na wat slechte uurtjes slaap zijn we om vijf uur vertrokken naar de ferryhaven. Na vertrek even ontbeten aan boord en wat rondgehangen. Om kwart over 11 waren we in Hirtshals waar we eerst richting Skagen zijn gaan rijden. Even een kijkje genomen bij een kerk die grotendeels onder het zand is verdwenen. Geen onbekend verschijnsel hier in Jutland. Skagen is een leuke plaats maar vreselijk druk. Eerst drie rondjes om de camper te kunnen parkeren.

Nog even vis gegeten in de haven. Lekker maar meer friet dan vis, wij hebben het liever andersom. Daarna doorgereden naar de kust. Geweldige leuke plek gevonden in een haventje. Er was daar een invasie gaande van lieveheersbeestjes, wisten niet dat je daar ook gestoord van kunt worden.

Vollgende dag zijn we door het binnenland gereden, daarna nog een stuk langs de kust en toen naar de " fjorden" , iets anders dan in Noorwegen maar ook prachtige omgeving. Opnieuw een leuk haventje gevonden, met een prima visboer voor de mosselen.

Vandaag de doorsteek gemaakt naar de noordzeekust met het natuurgebied Thy. Alweer prachtig. Tja we krijgen er maar geen genoeg van. We hebben ontdekt dat je dus beter vis kunt gaan eten in de haven van Hanstholm. Daar krijg je tenminste vis op je bord!

In de loop van de middag is het hier steeds harder gaan regenen. dus maar een plekje zoeken voor de nacht. En we hebben een toevoeging voor de app. We staan nu in de achtertuin van een kunstgalerij, met uitzicht op de velden. Gratis wifi, het is weer droog en zitten nu op het terras....kregen net een bakkie koffie. Sympathieke lui die Denen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke en Ben:
    7 augustus 2014
    Hoi Luitjes,

Wat zijn jullie lekker bruin geworden.
    Volgens mij is het geen tarwe maar haver.
    Kan je havermout koekjes van bakken. Of brr havermoutpap.

Nog veel plezier.
    Groetjes Joke (en Ben)
  2. Els:
    8 augustus 2014
    Nog even een paar dagen lekker genieten! Tot gauw!