Op t erf

11 augustus 2014 - Ålbæk, Denemarken

Vanuit de tuin van de gallerie waren we 's morgens al snel in Lokken. Dit is een van de twee kustplaatsen waar de boten nog op het strand worden getrokken omdat er geen haven is. Toevallig ging er net en vissersboot de zee in. Dus we konden eens goed bekijken hoe dat nu in zijn werk ging. Met een lange kabel aaan een lier dus.

Het was prachtig weer dus vanuit Lokken zijn we doorgereden langs de kust naar de Rubjerg Knude Fyr. Een vuurtoren in de duinen waarvan het woonhuis al verdwenen is onder het zand. Een mooie wandeling. Daarna nog even door Lonstrup waar veel kunstenaars gevestigd zijn. Ook hier hebben we een groot deel van de Margrietenroute gevolgd. Een prachtige toeristische route die we in een groot deel van Jutland steeds tegenkomen.

Eind van de middag een plekje gezocht op een kleine camperplek een kilometer of 10 van Hirtshals af aan de kust.

Zaterdagmorgen bleek het nog steeds mooi weer te zijn. Dus we zijn naar Grenen gereden. Dat ligt net boven Skagen en daar komen de stromingen van het Skagerrak en het Kattegat bij elkaar. De zee gaat daar behoorlijk te keer.

In de middag zijn we vertrokken naar Sorig bij Bindslev. Hier hebben vrienden een melkveehouderij en zijn we even gezellig aan het bijpraten. De camper is vast behoorlijk opgeruimd en gepoetst. Want tja..... Dinsdag vertrekken we weer verder richting huis. Jawel....we zijn in aantocht.....dus berg alles maar weer veilig op!

1. Aria:
    12 augustus 2014
    Wat gaat dat al weer snel! Leuk om de foto's van Denemarken te zien. Toch ook erg mooie plaatsjes. Ik krijg allemaal vakantie ideeën