Zo .... de stank is er uut.....

8 juni 2014 - Stockholm, Zweden

Dat waren de wijze woorden van onze buurvrouw nadat zij haar handwasje had gedaan. Tijd voor ons dus om ook de biotex maar eens tevoorschijn te halen.

Uiteindelijk zijn het 3 nachten geworden in Vrigstad. We hadden het er naar onze zin en Peter wilde nog één dag zijn visgeluk beproeven. (Ach sardientjes uit blik smaken ook!) Nadat we nog even boodschappen zijn wezen doen in Vrigstad kwamen we op de terugweg nog een vos tegen. Stak gewoon voor ons de weg over. Zal je net zien heb je je fotocamera niet bij de hand.

Zaterdag doorgereden door het prachtige landschap van Zuid Zweden. Hier speelt het boek "de 100 jarige man die uit het raam klom en verdween"zich af. Is Loes net aan het lezen, leuk boek ....de film draait nu in de bioscoop! Onderweg nog een oude burcht bezocht op een eiland in een van de vele meren. En nog even in Berg bij de sluizen van het Gota-kanaal geweest.

Daarna stonden we voor een nacht in Vadstena. Een kleine, drukke  camperplaats in de haven naast het kasteel. We waren net op tijd want 5 tellen later waren alle plekken bezet. Vadstena is een echt oud Zweeds dorp met houten huizen en een winkelstraat zoals je ze zag bij Pipi en Emil. Vandaag zijn we doorgereden richting Stockholm want op 10 juni wacht de boot naar Helsinki.

We staan nu op de camping in Skarholmen, vlak voor Stockholm. Naast ons ruim 20 Nederlandse campers. Allemaal 60 plussers die met elkaar onderweg zijn naar de Noordkaap. De bbq vanavond maar eens aangestoken want het is prachtig weer. En tegen alle principes in dit keer meer dan een halve fles rose soldaat gemaakt. Oeps ....als we maar uitkomen dan de rest van de reis.

1. Els:
    8 juni 2014
    En hoe was Stockholm? Of komt dat nog?
  2. Timon:
    9 juni 2014
    Dat gaat rap.., voor je t door hebt staan jullie al voor Stockholm. Zuid Zweden en ook Denemarken al door... Dank voor de updates en de foto's. In gedachten rij ik op de motor met jullie mee...
  3. Diana:
    9 juni 2014
    Leuk om jullie zo te volgen!
    Veel plezier verder!