Vervolg ....

4 juni 2014 - Vrigstad, Zweden

Wat 'n geweldige verbinding. Met de S-baan , zeg maar de metro maar dan stinkt het niet en zien we nauwelijks graffiti , in 20 minuten in Kopenhagen. Doorgereden naar Osterpoort zodat we de zeemeermin meteen konden aanschouwen. Dat was niet zo lastig zoeken ....volg gewoon de stroom bussen, wandelaars, fietsers ...

Daarna langs de haven terug gewandeld naar het centrum. Prachtige stad, mooie gebouwen en druk maar relaxed. We hebben wel de indruk dat de Noordzuid-lijn stiekem al wordt doorgetrokken ....want ook hier veel bouwputten midden in de stad. Om 12 uur even de wisseling van de wacht bekeken bij het paleis. De koningin was blijkbaar niet thuis want er was geen muziek. Midden in het oude centrum is een geweldig leuke kade, de Nyhavn, met restaurantjes. Er liggen veel oude schepen en de restaurants hebben de terrassen op de kade. Erg gezellig, veel drukte. Het centrum van de stad is goed te bewandelen, alles is op redelijke afstand. In het centrum zit ook nog Tivoli, het eerste pretpark ter wereld. Lange rijen voor de deur op deze doordeweekse dag.

Eind van de middag toch 'n regenbuitje onderweg naar de camping, maar over het algemeen over het weer geen klagen.

Vanmorgen onze spullen weer gepakt en vertrokken op weg naar Zweden. Voor een beetje tol mochten we naar binnen ....en nee, geen controle dus ook onze aperitiefjes zijn er nog gewoon. Onderweg begon het wat te regenen, maar steeds kleine buitjes. Via Malmö zijn we richting Vanmarnö gereden. Daar hebben we vanmiddag een wandeling gemaakt in het Store Mosse National Park. Prachtige natuur, mooie wandeling door een moerasgebied. Overigens is alles hier prachtig groen en bloeien overal langs de weg de lupines.

Na de wandeling doorgereden naar Vrigstad. Via onze geweldige app hebben we hier een klein parkje gevonden van Nederlanders. Paar huisjes en plek voor 12 campers. We staan weer prachtig, met in onze achtertuin een eland met 2 jongen. Wat wil je nog meer.... hier blijven we 2 nachtjes.

Morgen gaat Peter proberen een visje voor het avondeten te vangen....

1. Els:
    4 juni 2014
    ik ben zeer benieuwd naar de foto's van de zeemeermin en van de eland met jongen! bisous!
  2. Paul:
    4 juni 2014
    ik zie dat de ondertiteling gelukt is bij de foto's. Beter zo. Leuk die kleine elandjes en waak er aub voor dat Peter er niet zo gekreukeld uit ziet als jullie terugkomen
  3. Marianne Sibbel 1e:
    Hee waar is papa Eland?
    Toch niet op de BBQ?
  4. Magda:
    5 juni 2014
    Prima noord zuid lijn......op het damrak instappen en bij de meermin weer eruit....
    Hoop niet voor beiden dat de meermin verliefd is geworden op Peter.
    x Magda
  5. Aria:
    5 juni 2014
    Wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen.
    Kopenhagen is echt een leuke stad, ben er ook al eens geweest.
    Wat lief die elandjes!
    Blijf jullie zeker volgen!
  6. Jacqueline:
    6 juni 2014
    Wat heerlijk om van jullie reis te mogen meegenieten. Kopenhagen zijn wij ook ooit eens geweest (25 jaar geleden? ongeveer). Het wordt tijd om weer eens terug te gaan. Veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag! Gr. Wim en Jacq.
  7. Tonny:
    6 juni 2014
    Zit hier op Kreta te genieten van jullie eerste berichten. Ga zo door groet peet en ton
  8. Bastiaan:
    6 juni 2014
    Leuk verslag Loes & Peter, geniet nog daar! Haha dat je daar ver weg nog aan de Noord-Zuidlijn moet denken.
  9. Paul:
    7 juni 2014
    Die vis vangen gaat nog wel een keer lukken Peter, een flinke steur in Finland bijvoorbeeld.