we zijn op weg...

2 juni 2014 - Vaassen, Nederland

Daar stonden we dan op zaterdagochtend. Niemand stond er klaar met zijn koffer om bij ons in te stappen. Dus we zijn toch maar samen vertrokken. Uitgezwaaid door Paul, Riet en de familie Brouwer.

Even wennen natuurlijk maar voor we er erg in hadden reden we al in Duitsland. Eerste file ook meteen achter de rug. Maar verder rustig op de weg. Dus toch ook Hamburg maar vast meegepakt die eerste dag.  Daar voorbij vonden we een camperplaats bij Kaltenkirchen. Toch ideaal de app van campercontact. Via gps bepaald deze waar je bent en geeft een aantal suggesties in de omgeving. Ook zonder wifi! De camperplaats was aan de rand van het dorp, ruimte voor ca 25 campers. Verder geen voorzieningen maar prima om een nachtje te staan. We zijn meteen dan ook echte camperaars he!

Zondag in een klein regenbuitje doorgereden Denemarken in en via Kolding het eiland Fyn opgereden. Daar dan eindelijk van de snelweg af. Via een prachtige landelijke weg hebben we langs de onderkant van het eiland gereden. Het doet een beetje aan als Zuid Limburg....heuvelachtig, landelijk, veel klaprozen en vakwerkhuizen. Erg mooi. Volgens ons ook geweldig voor fietsers en motorrijders.

In de loop van de middag weer eens even onze campercontact - app gepakt. En die kwam met een mooie overnachtingsplek op een grasveld aan de rand van een natuurgebied bij een bedrijf bij de plaats Hesselager. Naast ons nog 2 Nederlandse campers. Nog even onze vaardigheden als verkeersregelaars in praktijk gebracht. We zaten net met een lekker biertje in het zonnetje toen we een hele harde klap hoorden. Een arme mevrouw had even niet gezien dat de auto voor haar stil stond. Veel blikschade en een mevrouw in shock. De hulpdiensten waren er razendsnel, dus het bier was nog niet lauw.

Maandagmorgen zijn we doorgereden naar de snelweg. Druk maar geen Hollandse files, dus we konden meteen doorrijden de grote brug de Storebelt over. Wat een ding zeg.....wel prachtig! Op het eiland Sjaelland weer gekozen voor de provinciale weg. Tussenstop bij Jersiestrand, een prachtig stukje natuur met heel veel vogels en daarna het strand.

Ons doel was de camping in Greve Strand. Daar hebben we een prachtig plekje voor 2 nachten, even vuil water kunnen lozen en schoon getapt. Jawel alles moet je natuurlijk een keer voor de eerste keer zelf doen, maar tot op heden gaat het allemaal prima.

Dinsdag nemen we hier de trein naar Kopenhagen. Vijf zones op de strippenkaart hebben we al begrepen. We gaan het zien!

1. Sjaak Burghouts:
    Hallo Loes en Peter,
    De eerste dagen zijn al veelbelovend!
    Ik wens jullie een hele prettige vakantie toe, geniet van de rust en de natuur.
    Hartelijke groet,
    Sjaak
  2. Paul:
    2 juni 2014
    leuk dat jullie al zover gekomen zijn. We zagen vanaf de bocht in het industrieterrein dat het goed ging en zijn toen de andere kant opgegaan. Veel plezier.
  3. Magda:
    2 juni 2014
    Ja ho even, had dan verteld dat er nog mensen meekonden....
    Ben blij dat alles soepeltjes op een aanrijding na verloopt.
    vind het super jullie avontuur, zie uit naar de volgende blog....
    Veel plezier met alles.
    liefs Magda
  4. Marret:
    3 juni 2014
    Nou Loes en Peter, de kop is eraf! We zijn benieuwd hoe Kopenhagen zal zijn, wij gaan er eind juli naar toe.
    Groetjes!
  5. Claudia:
    4 juni 2014
    Dat klinkt allemaal lekker relaxed. Heerlijk. Houden zo!
    Hopelijk zijn jullie inmiddels aan het campertje gewend?
    Liefs, Claudia

P.S. Hier aan het WP is alles ok.