Beet!!!

4 juli 2014 - Knutstad, Noorwegen

Gisteren via een prachtige route langs Risoyhamn, Sortland en Stokmarnes steeds verder de Vesteralen op. Op een aantal plaatsen kwamen we de hurtigruten tegen die vrijwel dezelfde route volgt. In Stokmarnes nog even het hurtigruten- museum bezocht. Uiteindelijk kwamen we terecht in de haven van Melbu. Volgens onze app een prima camper en een prima visplek. En dat klopte helemaal. Envelop met geld in de bus en je kunt een nachtje gaan staan. En ja hoor....eindelijk had Peter beet. Een kabeljauw. En meteen de bbq maar aangestoken, en de kabeljauw in een lekkere pepesanmarinade erop. Jammie.....dat was smullen. We willen meeeeeer.

Vanmorgen hebben we de ferry naar Fiskebol genomen. Dit keer maar 25 minuten varen, met onze zeebenen natuurlijk geen probleem. We zitten nu dus op de Lofoten. Via svolvaer zijn we eenh eel stuk het eiland afgereden. Het is hier echt prachtig. Maar de weg heen.......wordt voor het grootste deel ook de weg terug. Dus we zijn ergens gekeerd en staan nu halverwege het eiland op een mooie plek. Morgen gaan we weer wat noordelijker de Lofoten op.....kijken of we ergens een televisie kunnen vinden, of anders minimaal goede wifi....want tja NL  - Costa Rica! Zet m op!

oh ja..... De hurtigruten is van origine de postboot die vanuit bergen via de hele kustlijn en allemaal stops vaart naar kirkenes in het noorden. Vroeger een boot voor de post en bevoorrading, tegenwoordig een soort van cruiseschip met toeristen die wel ook nog veel vracht vervoert.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Magda:
    4 juli 2014
    Ik vind het allemaal zo geweldig, wat jullie doen, de verhalen.
    Maar nog steeds weet ik het hoe van kabel jauwtje niet
  2. Pim:
    4 juli 2014
    Prachtige beelden en mooie reisverhalen. Als ex greenpeacer deden
    de beelden en geluiden van de potvissen mij goed.Gestreden voor hun bescherming maar nog nooit life ontmoet. Groet Pim en Joke
  3. Aria:
    6 juli 2014
    Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Ik zet volgend jaar weer Noorwegen op 1 voor de vakantie. Ik krijg er weer zo'n zin in bij het lezen van jullie verhalen en zien van de foto's.