Gullesfjord

6 juli 2014 - Gullesfjord, Noorwegen

En ja hoor ...die televisie hebben we gelukkig gevonden! In Gullesfjord ..... leuke camping aan het eind van een fjord.

Prachtige rit gisteren via de eilanden Vestvagoy en Austvagoy zijn we hoog over en dwars door de bergen, met vier hele lange tunnels doorgereden naar Gullesfjord.

De E10 blijft een weg die veel gebruikt wordt door vakantiegangers. Soms kan het ineens wat druk zijn, maar op veel momenten is het gewoon hartstikke stil. En dat was maar goed ook.....want ineens spotten we dan toch eindelijk een eland. Op een wei stukje van de weg af. Maar omdat het zo rustig was hadden we  wel de kans de camper even langs de kant te zetten. Gelukkig toch wat foto's en film kunnen maken.

De camping ligt prachtig aan het water. Vanmorgen liep er nog een groot rendier voorbij, jammer te laat voor de foto. En vanavond vlogen er een paar zeearenden....

Inmiddels is het hoogzomer hier. We gaan 's avonds niet meer bibberend onder de wol. En de voorspellingen zien er goed uit. In het noorden nog wat minder, maar dat lijkt ook beter te worden. Wij gaan dus morgen rustig aan richting Narvik. Daar komen we weer uit bij de E6, de grote snelweg van zuid naar noord. Die pakken we even een stukje tot we weer over de poolgrens zijn. Wordt vervolgd.....