Bekend terrein ...

13 juli 2014 - Vennesund, Noorwegen

En ook het vervolg van de RV17 was geweldig. Het is erg leuk om te zien hoe de landschappen toch langzaam veranderen hoe zuidelijker we weer komen. Waar we door ruige bergstreken zijn gereden komen we nu steeds vaker door gebieden waar veel landbouw is. Onderweg nog wel een eland gespot trouwens ....maar te laat voor een foto.

Op de ferry ( 1 van de 5 tot nu toe) passeerden we voor de laatste keer deze vakantie de poolcirkel.

In de haven van Bronnøysund stond een visser net vers gekookte garnalen te verkopen. Dat konden we natuurlijk niet voorbij lopen. Dus een heerlijke lunch!

We zitten nu in Vennesund. Grappig want een aantal jaren terug zijn we hier op de heenreis naar de Noordkaap ook geweest. Prachtig terrein naast de ferry-haven.

We merken dat het langzaam steeds drukker wordt overal. De vakanties zijn nu volop aan de gang. Volgens ons hebben alle Noren en Zweden een camper of caravan....dus het is soms echt druk. Volle rijen voor de ferryboten, druk op de campings en iedereen wil het mooiste plekje aan het fjord.  Op de weg zelf valt het over het algemeen erg mee overigens.

Morgen gaan we verder de RV17 volgen. We gaan eens kijken of we een deel via een andere route kunnen vervolgen in de hoop dat het iets rustiger is.