Over de schiereilanden

16 juli 2014 - Surnadal, Noorwegen

Het is gelukt een mooie en rustige route te vinden. De meeste mensen die de route RV17 volgen doen dat ook letterlijk. Maar een mooi alternatief dat veel minder druk is volgt vanaf  de laatste ferry de wegen 770 en 769. Deze blijft de kust volgen tot aan Namsos en komt dan weer op de RV17 uit.

En het was echt veel minder druk. Een enkele camper en caravan gezien. En het was gewoon een prachtige weg. Waar we nog even bang waren voor onverharde stukken zijn we die niet tegengekomen. Uiteindelijk kwamen we bij Steinkjer uit. Omdat er op het laatste deel van het traject weinig campings zijn hebben we nog maar een nachtje wild gedaan op een parkeerplaats. Samen met wat Noren en Duitsers.

De E6 is echt razend druk in deze vakantietijd. En op de parkeerplaats stond een toeristische route over Fosen aangegeven. Dit schiereiland ligt aan de andere kant van het Trondheimfjord. Deze begon 2 kilometer verder al, dus de snelweg hebben we ook dinsdag nauwelijks gezien. En alweer een fantastische mooie route, onderweg nog een eland en een paar kraanvogels gespot. Dus weer een prachtdag. Als je nog eens deze kant op gaat reizen zeker doen!

Uiteindelijk kwamen we net voorbij Trondheim weer de bergen uit op de E6, maar op hetzelfde knooppunt begon weg 65. Dit is een weg die door het Surnadal loopt. Daar zitten we nu in Surnadalsøra op de camping sinds twee nachten. Een camping met alweer veel vaste plaatsen, waar bijna niemand is. Prachtig sanitair en een rustig veld waar nog 1 caravan staat. Vandaag even een paar boodschappen gedaan en een bezoekje aan de frisør gebracht.

Het weer is wat minder geworden. Overdag was het nog mooi vandaag, maar nu is het gaan regenen. Na al die weken prachtig weer even wennen. Maar het schijnt op korte termijn weer zonnig te worden.  Ons volgende doel is Kristiansund waar de Atlantische weg begint.